Brdatka

13. dubna 2009 v 0:40 | Já |  Turistika / geocaching

Hola hola. Tentokrát se ocitáme ještě blíže Berounu než posledně. Je to místo, na které moje sestra vzpomíná spíše ve zlém, neboť na zdejší naučné stezce probíhala vcelku nepodařená branná cvičení. Já o tom nic nevím, takže nemohu potvrdit, jak tyto akce vypadaly. Vzhledem k tomu, že jsem chodil do školy jinam, nemám k tomuto místu rozhodně žádný negativní postoj, ba naopak. Navíc vrchol Ostrý, který je jaksi lehce stranou naučné stezky, ukrývá - a teď se podržte - poklad!
Jenže pokladů je zde vlastně daleko více, než se na první poheld zdá.
Start!

Projedete do centra Berouna a na světelné křižovatce zahnete doprava, projedete okolo vysoké budovy České pojišťovny, zatočíte ještě jednou doprava na Zdejcinu, jedete do kopce a najednou město vystřídá les. Zatáčka, další zatáčka a rázem vidíte po levé straně stavení, autobusovou zastávku a rybník. Tam můžete nechat auto.

Tak jsme také učinili.
To, co jsme viděli, jsme ještě nikdy neviděli. Byli jsme na správném místě ve správný čas, neboť tento rybník je místem, kde se právě touhle dobou stahují ropuchy z širokého dalekého okolí, aby rozšířily své řady. Hladina jezera byla plná klubíček zmítajících se žab a jedno takové klubo dokonce leželo i na pevnině. Viz. fota.

Pokračovali jsme po žluté. Kolečko to není moc dlouhé a skousnou to i děti, pokud jsou trochu zvyklé pochodovat. Zde tématický pohled do korun stromů.
Děti by šly dál, ale taťka si hraje s GPS, přestože moc dobře ví kudy má jít.

Jsme na vršku, dále vede cesta jakoby po vrstevnici. Za námi v údolí se skrývá Beroun. Ale kde je odbočka na Ostrý? Je zde vůbec nějaká? Ještě že má taťka GPS!

Celá stezka je lemována lavičkami, rozmístěnými v pravidelných intervalech. Tahle lavička je taktéž rozmístěna v pravidelném intervalu, ale jaksi mimo stezku. Zřejmě kvůli výhledu do kraje. Vede k ní vyšlapaná pěšinka.
Shora vidíme rybník, kde se zřejmě dále páří žáby. Odtud jsme vystoupali. Vzdušnou čarou jsme se vzdálili o slabých 400 metrů. Slunce pomalu zapadá.

Mámu pohltil amok a rozběhla se hledat poklad. Znavené dítě sotva se plahočí vzadu!
Fotky místa, kde se poklad nachází, vám z etických důvodů neukážu, ale dodám Vám souřadnice.
Zde jsou:
N 49 58.606
E014 03.813.
Každopádně tohle je VRCHOL!!!
Západ slunce nad vrcholem, který se zove od pradávna Ostrý, evokuje pocit, že právě sem v dávných časech směřovaly pouti starých obyvatel tohoto kraje, aby vzdali hold svým božstvům nebo pořádáli tajemné rituály. Dnes už tomu tak není a my si zde můžeme západ slunce užít v naprostém klidu a o samotě.
Cestou dolů potkáváme opuštěný sloup, který nic nikam nevede. Toto setkání ale nepůsobí nijak rušivě, neboť za ta léta se tento výdobytek civilizace stal nedílnou součástí prostředí.
Jsme pod kopcem a vracíme se k žabímu rybníku. Míjíme vilu místního slavného rodáka Václava Talicha. Zde je odkaz s bližšími informacemi: http://cs.wikipedia.org/wiki/Václav_Talich
Jsme zpět u rybníka. Zapadající slunce vytváří na hladině kouzelné obrazy.
Hra světla a stínu je možná tím pravým pokladem, který jsme hledali.

Užijte si i vy tyto tajemné obrazové rébusy a podivné deformace odrazů reality ve vodní hladině...
... Tenhle strom by jistě mohl vyprávět, ale neudělá to. Příliš mnoho bylo vyřčeno...
... Tohle by mohla být inkoustová skvrna na přehnuté čtvrtce, jak jsme to dělávali ve škole.
Na tomhle místě se s vámi rozloučíme my i náš převrácený obraz v žabím rybníku.
Doporučení:
Ošiďte výlet do supermarketu a věnujte hodinku Brdatce. To, že budete mít k snídani projednou včerejší chleba, vás jistě nezabije!

Pápá!
P.S: Zde jsou konkrétní informace o naučné stezce: http://www.stezka.cz/lokality/beroun/ns-brdatka.htm

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.