Září 2010

Cyklovýlet po trase 303

30. září 2010 v 11:06 | Helča |  Cyklistika
V sobotu(tu poslední, jak svítilo slunko a bylo relativně teplo) měl zase jednou volnou i náš tatínek.A tak jsme uskutečnili dlouho plánovaný cyklo výlet po části trasy z Rakovníka do Křivoklátu kolem Rakovnického potoka.
Už tak před rokem mi tuto trasu doporučovala jedna maminka. Říkala mi, že je to trasa s malým převýšením a hlavně podél kolejí. Takže pokud je dítko unavené a nemůže dál, stačí zastavit na nejbližší vlakové stanici a počkat na vlak(doporučuji mít v záložní kapse jízdní řád, zas tak často ten vlak nejezdí). Ideální pro našeho Ondru, který rád jezdí na kole, ale kopečky ještě nezvládá.
Tak jsme vyrazili. Vyzbrojeni svačinou, čajem v termosce a náhradním oblečením.
Na mapě na netu jsme našly podrobnosti a rozhodli jsme se jet část z Městečka u Křivoklátu do Chlumu a zpět, pokud budou síly stačit.
na rokovnický potok
Do Městečka jsme se nablížili autem.
Kousek od parkoviště už byly šipky na tuto trasu.A tak jsme vyrazili.
Ondra na svém kole a Kačenka na cyklo sedačce s tátou.
Cesta nás mile překvapila. Malý kousek jsme jeli po silnici a pak jsme zajeli po úzké asfaltce do divočiny.Kdo zná cestu vlakem z Rakovníka do Berouna, tak tahle cyklo stezka se line podél kolejí až do Městečka.Nádherná, minimum kopečků,ty snadno Ondra vytlačil, málo lidí a hospůdka v každé vesnici, nás zaujala ta u fotbalového hřiště v Pustovětech. Zde jsme se cestou zpět osvěžili a děti si protáhly tělo na malém, leč útulném hřišti.
Cesta zpět je více z kopce, teda vypadá to, jako že jedete po rovině,ale jede to poměrně svižně, páč je to po proudu potoka.
V Městečku jsme trochu vybočili z trasy a jeli jsme k vlakovému nádraží, přes most a "myší díru".A po zelené na parkoviště.
Poněvadž bylo hezky a Ondrášek pravil, že má ještě sil dost, tak jsme taťku nechali s kolem a autem na parkovišti a my jsme se přesunuli dále cyklostezkou až ke Křivoklátu. Skoro ke konci je ještě hospůdka, taky s malým hřišťátkem.
A hurá dál, asi 200m a tam už na nás čekal táta.
Opravdu mohu doporučit i pro nepříliš zdatné cyklisty!Žádná auta,klídek, příroda kolem, občas zahouká vláček, podjíždí se koleje a hospůdky jsou také cestou. A nenechte se zmýlit jako my, že z Křivoklátu do městečka je to do kopce, protože není. Jede se kolem potoka lesem a byl tam tuším jeden kopeček, ale kraťoučký. A doporučuji i do parného léta, pokud se vám bude chtít vyrazit na kole. Cestou je spousta brodů(nejsou součástí cyklostezky).Dají se v nich svlažit nožky, děti se vydovádí a pak hurá dál!
Krásné chvilky spojené s vyjížďkou na kole přeje Helča, Milan a děti Kačenka s Ondráškem.
Myslíte, že děti po celodenním výletě usnuly jako do vody hození?Nene, Kačenka celou cestu domů blábolila o trampolíně a Ondra se prospal, takže doma zase skákaly a juchaly o 106.
3 výletníci
Tady je pauza v Pustovětech. Trocha pózování a svačina a jede se dál. Svačinu jsme si dali na lavičce u místního konzumu, kde nás brzy začaly otravovat vosy. No a pak jsme ujeli pár metrů a zjistili jsme, že je zde hospůdka s posezením a s hřištěm.Tak alespoň jsme se měli na co těšit cestou zpět.
pauza u konzumu
cestou necestou
A jelo se cestou, necestou!
malý cyklista
Kolem nekolem!Ale spíš tím kolem!
u jezu
Kolem vody, vlastně kolem Rakovnického potoka!To se to jelo!
A tady je krásný statek v Pustovětech. Snad největší v dávných dobách a řekla bych i dnes.
statek
A taky zdejší fotbalové a dětské hřiště, hned vedle hospůdky. A nebojte, pokud zrovna nemá otevírací dobu, je zde možno zazvonit a občerstvit se třebas lahodným mokem nebo malinovkou.
hřiště

Rajčátko zapečené ovčím sýrem

9. září 2010 v 23:18 | Štaja |  Recepty
Hola hola!
Zhruba před rokem jsem zde již psal o zelenině zapečené balkánským sýrem. To si můžete dohledat ZDE.
K tomuto námětu se nyní opět vracím. Proč?
Příbuzní byli na dovolená v Chorvatsku a pořídili tam bochník ovčího sýra, který prohlásili za nepoživatelný a raději nám ho darovali. Netušili, že pro obyvatele našeho domu je takováto záležitost hotovým pokladem. Tento sýr je již u nás také k dostání, zejména v prodejnách, které mají v názvu zdrobnělinu slova sýr v angličtině. Tuším že ho prodávají pod názvem "stará ovce".
Ano, toto opravdu není lipno ani javor.
Sýr je tvrdý, konzistencí připomíná parmazán. Pokud z něho budete odkrajovat a budete ochutnávat, vaše ústa se budou plnit silnou chutí a váš nos zakusí nenapodobitelné ovčí aroma. Je už jen na vás, dáte - li přednost takovémuto produktu (u kterého se stává to, že doslova každé sousto chutná jinak), nebo zůstanete u synťáků typu oblíbeného eidamu.
Zde snímek.
Ale zpět k zelenině.
Tedy: Vezmu si čerstvé rajčátko, měkký tvaroh, olivový olej, zakysanou smetanu, anglickou slaninu, česnek, cibuli a starou ovci a trochu soli a pepře.
Rajčata rozkrojím napůl a vydlabu z nich vnitřky. Ty nezahodím, to bych byl hlupák. Dám si je do mističky stranou.
Poté si nakrájím cibulku na drobno (nemusí jí být moc, stačí pro chuť jedna hlavička), rozmačkám pár stroužků česneku, nakrájím na kostičky anglickou slaninu. Vše (tedy vnitřky z rajčat, zakysanou smetanu, tvaroh, slaninu, česnek, cibulku a trochu soli a pepře) smíchám dohromady a naplním s tím vydlabané půlky rajčat.
Promiňte ten binec okolo, ale když něco vytvářím, strašně moc toho našpiním a zaneřádím...
Pro zajímavost jsem ještě nakrájel na půlcentimetrové plátky cuketu a pokryl jí taktéž touto fáší.
Pekáček promastíme olivovým olejem a poklademe na něj rajčata i cuketky.
Vypadá to takto.
Poté si nastrouhám na jemno "starou ovci" a vše tímto materiálem zasypu. Vůbec se nebojím to celé ještě polít dobrým olivovým olejem. Výsledkem bude i moc dobrý sosík, do kterého si namočit bagetu bude opravdivý požitek.
Poté pekáček přikryji poklicí,případně alobalem, a vše vrazím do trouby,
předehřáté na 200 celsiových stupňů. Počkám 25 minut.
Poté alobal/poklici sejmu a na dalších 15 minut to vrátím do trouby, čímž vytvořím zlatavou kůrčičku.
Takhle vypadá výsledek v detailu.
V porovnání se sýrem feta, případně balkánem, je tato varianta méně slaná a chuťově zajímavější. Ovčí sýr dodá zajímavé aroma (ne však tak dramatické, aby se musela větrat kuchyně).
Vynikající je to obzvláště s bílým chlebem, případně s bagetou.
Pokud chcete návštěvu překvapit něčím netradičním, toto jistě zaujme. Je možné zapečené rajčátko použít jako přílohu, přikláněl bych se ale spíše k lahodnému předkrmu, případně k jednohubce či chuťovce (to záleží na čase, jaký tomu chcete věnovat a velikosti vašich rajských).
Touto fáší se nakonec dá zapéci i paprika, případně na tenké plátky nakrájená brambora.
Dobrou noc.
Spěchám do špajzu.
Už mám zase hlad...

Akční víkend i s pondělkem

6. září 2010 v 22:36 | Helča |  Rodina
O víkendu bylo krásně a tak jsme vyrazili i s tátou v sobotu na výlet za babičkou do Kladna. A babička nám akčně naplánovala výlet na Kladenský zámek.Je tam výstava s velkým plyšovým Kukym.
A tak jsme popojeli trochu více do Kladna, zaparkovali a šli hledat, kde že ta výstava je.Hned u parkoviště bylo parádní hřiště, kde si děti šly okamžitě zaskotačit a hlavně se sklouznou v tobogánové skluzavce. Mezitím babička zjistila, kde že ta výstava je.
A šli jsme, dětem se moc nechtělo, ale přemluvili jsme je. A výstava stála za to. Sice jen 3 místnosti, ale opravdový Kuky a kulisy z natáčení, film o natáčení...Kdo to má blízko domova, doporučuji§Jen mě mrzelo, že jsem zrovna nevzala foťák, takže děti sice zapózovali u Kukyho, ale jen na oko.Škoda.
Více info najdete na webovkách.
Po odchodu z galerie jsme se šli podívat na Kladenské medvědy, zde bylo další, malinké hřiště, a pak k autu s povinnou zastávkou opět na hřišti.
A pak už hurá domů.
V neděli jsme vypouštěli bazén, velkaá legrace, hlavně hrátky s vytékající vodou a pobíhání v loužích z vytékající vody vzniklých.K večeru nás navštívila kamarádka ze vsi, takže děti si pohrály a maminy pokecaly.
Kačenka večer usnula, hned jak ulehla do postele, jako špalek. Ale bohužel zase žádné fotky.
Ale v pondělí jsem konečně nezapomněla na foťák, takže tady si to vynahradím.
Nejdřív snídaně:

Snídej!
To mi zajisté Ondrášek ještě s plnou pusou musel něco strááášně důležitého sdělit.

mraky
A takhle vypadala obloha u sloupu asi v 8.15, když jsem se vrátila ze školky.

Vašík

děti

nakupování
A tohle jsou obrázky z dopolední procházky na Vrážské dětské hřiště. Byla tam i kamarádka Adélka. A takhle jsme si hráli na nakupování. Tenhle krám byl ovšem nějakej vyžranej. Nic neměli.

Odpoledne jsem šla s Kačkou pro Ondru do školky a pak jsme jeli autem do Berouna do Lokomotivy na cvičení. Bylo to fajn, děti se vyřádily a zacvičily si. Ale úplně nejvíc se vyřádily venku před Lokomotivou na hřišti. A divíte se jim, taková nádhera!

mašinky

hřiště

balancovník
Taky tam mají houpací kladinu. Vypadá to jednoduše, ale přejít jí není zas tak lehké.
zvonec

Ahoooj, odjíždíme!
A zazvonil zvonec a to už je pro dnešní den všem hřištím konec!
Ahooooooj!

Kolínská bouda - výlet na Sněžku

3. září 2010 v 21:06 | Helča |  Turistika / geocaching
V neděli jsem plánovala jen malovací aktivity, protože jsme v týdnu měli všichni jakousi virózu.
Vše nakonec bylo jinak.
Kamarádka s dětmi zde měli do neděle tatínka a chtěli podniknout společný výlet.
Tak jsme se k nim připojili.
Počasí vypadalo slibně a tak jsem rychle zabalila vše potřebné(hlavně teplé oblečení, na lanovce a hlavně na vrcholu může být chladno) a vyrazili jsme.
Cestu dolů do Pece jsme všichni zvládli hravě a s úsměvem na tváři.
v Peci
Ale čekala nás ještě celkem dlouhá cesta k lanovce. Naštěstí cestou byly borůvky a jiné lesní plody. Na lanovku jsem se zprvu obávala, ale po zjištění, že je na ní háček na krosnu, tudíž se vejdu s Kačenkou na sedačku a Ondra vedle mě jsme s podporou kamarádů vyjeli.("Přeci to teď nevzdáte, když už to máte k vrcholu jen cestu lanovkou!")
Na lanovce
A jedém!
Když jsme vyjížděli na horu Sněžku, stanice lanovky nebyla vidět.
Dokonce i trochu sprchlo.
Nakonec se ale mraky smilovaly a otevřel se nám krásný výhled do kraje.
Výhled do kraje
Cesta lanovkou dolů už byla hračka. Naštěstí nefoukalo a občasnému drncnutí při přejezdu přes sloup se děti jen smály.
a poslední zamávání
A teď už nás čeká cesta zpět do Pece. Na Kolínskou už jsme se vyvezli autem, protože pěšky už bychom došli až za tmy. Takhle jsme stihli akorát večeři.
Děti ale moc utrmácené nebyly, po večerním programu ještě řádily na pokoji. A během řádění zvládly i namalovat obrázky z výletu.
Zde Ondrův obrázek Sněžky:

Výtvor
To vpravo dole jsou zastávky sedačkové lanovky, Sněžka, Růžová hora a Pec. To jen kdybyste to nepoznali.

Kolínská bouda podruhé

1. září 2010 v 21:15 | Helča |  Turistika / geocaching
Pro velký úspěch jsem i letos vyrazila s dětmi na týdenní pobyt s Kytkou a plaváním na Kolínskou boudu.
Krásné prostředí v nadmořské výšce 1117 m.n.m, se vším komfortem, programem pro děti a 10 lekcemi plavání pro děti.
A letos ještě s kamarády, které jsme si zde vloni našli.
K dětskému hřišti přibyla Krakonošova zahrádka a hlavně trampolína!

Krakonošova zahrádka
Tohle je srneček z Krakonošovy zahrádky. Málokteré dítko odolalo nesednout si na něj.

Jednorožec

1. září 2010 v 2:13 | Já |  Turistika / geocaching
Pokračujeme v lovu podivných bytostí, pohybujících se v českých lesích. Dnes Vám předvedu jednorožce, který žije na úpatí hory Křemešník. Na první fotografii nebude příliš patrný.

Díky bohu jsem zachytil ještě další dva snímky, než si mě stačil všimnout.

Neuvěřitelné, že?
A co myslíte, že udělal jednorožec, když mě spatřil?