Srpen 2013

Dovolenka VII. Buchlovice/Buchlov

11. srpna 2013 v 22:27 | Štaja |  Turistika / geocaching
Hola hola!
Po té letošní dovolené mám konečně trochu energie na pokračování ve vyprávění o té dovolené loňské. Minulé pokračování naleznete ZDE.
Takže konečně opouštíme naše kamarády v Brně a chystáme se pokořit Chřiby a přespat ve stanu v kempu, zvaném poněkud zavádějícím názvem "Smradlavka".
Naše kroky sem nevedou jen tak náhodou. Ještě stále vzpomínáme na náš výšlap do těchto krajů s Klubem českých turistů z Chrudimi. Tenkrát byl podzim a bučiny zářily všemi barvami a naše výprava vedla z Buchlova na slavnou turistickou křižovatku "Bunč". Cestou jsme míjeli taktéž základy budoucí rozhledny na Brdu.

Zde je Buchlov.

Na Buchlově se přes léto konají taktéž speciální dětské prohlídky v rámci akce "S pastelkami po hradu...", kdy vás provádí princezna, děti obdrží brožurku, kterou si mohou vybarvit a odpovědět v ní na rozličné otázky. Po zakoupení lístku jsme ale měli ještě spoustu času, a tak jsme se vypravili na vedlejší kopeček, abychom shlédli Kapli svaté Barbory.
Zatímco maminka s dětmi absolvovaly velmi zajímavou prohlídku, já jsem běhal po okolí a "lovil".

Kaple svaté Barbory

Následovala příjemná prohlídka s princeznou a taktéž vyhlídka z věže. Mohli jsme odtud opět spatřit Svatou Barboru, ale také již jmenovanou rozhlednu na Brdu na opačné straně. Přikládám pouze fotografii Barbory, neboť rozhledna je sice pouhým okem pozorovatelná, nicméně na snímku poněkud zaniká v zeleni.

Ovšem taková výprava z Buchlova na Brdo je sice poměrně dlouhá, ale terénní převýšení skýtá minimální, tedy se dá zvládnout vcelku bez potíží. Jen to chce nějaký ten odvoz z druhé strany.

Z Buchlova se přesouváme dolů, do Buchlovic. Zde se nachází úžasný zámek s ještě úžasnější okrasnou zahradou a arboretem. V horkém odpoledni jsme se příjemnmě ochladili ve stínu starých stromů, ba na chvíli i lehli na trávník. Toto je opravdu velmi příjemné místo.

Ze vzdáleného konce arboreta spatříte na kopci hrad Buchlov.

Zde hlavní průčelí zámku.

V okrasné zahradě narazíte i na fontánku, ve které hrají na rozličné nástroje kamení andílci. Některým z nich nástroj chybí a můžeme se pouze podle pozic rukou a prstů domýšlet, na co vlastně hrají.

...Ale jsou tu i obličeje poněkud ďábelštější. Tenhle budí respekt.

Je pozdní odpoledne a tak se přesouváme do blízkého kempu "Smraďavka", pojmenovaného podle stejnojmenného potoka. Zde si stavíme stan a před komáry se do něj brzy schováváme a usínáme.

Rybníček s minerální vodou, kde můžete házet kačkám houstičky, je hned za plotem.

Máváme z našeho geovozu a posíláme pozdravy ze Smraďavky.
Příště bude následovat výlet na kolech na rozhlednu Brdo a osudná podpásovka Skřítka Pěšinky. Zachovejte nám přízeň!

Bujón a Krutón - Michelinská hvězda

11. srpna 2013 v 21:13 | Štaja |  comix
Hola hola!
Třetí díl gastroseriálu jsem věnoval Pavlovi a Daniele Dvořáčkovým ku příležitosti jejich sňatku.

Dovolená VI - zkracuji

8. srpna 2013 v 22:22 | Štaja |  Turistika / geocaching
Hola hola!
Jak jste všichni předpokládali, nestihl jsem sepsat ani zážitky z dovolené z minulého roku a už mám po další dovolence. Začínám tedy zkracovat. Probůh, tolik jsem ještě vynechal...
Předchozí část naleznete ZDE.
Tedy navazuji.
Náš poslední den, strávený v Boskovicích. Dolopedne jsme navštívili zámek Kunštát. Zde stojí za pozornost například unikátní psí hřbitov, nejstarší na našem území.

Zámek je rozlehlý a velmi zajímavý. Na prohlídku jsme zde byli sami, proto jsme paní průvodkyni požádali, aby přizpůsobila výklad dětem. Paní zareagovala pružně a prokládala tedy výklad rozličným legráckami. Děti si dodnes vybavují mutanta v lihu, což bylo malé prasátko se dvěla rypáčky. To je zřejmě vskutku zaujalo...
Na zámku taktéž probíhala svatba a přípravy na festival.

Toho dne bylo opravdu horko, proto jsme se přesunuli na obídek a poté na boskovické koupaliště Červenka.
Toto koupaliště děti opět ještě dnes hodnotí velmi pozitivně a kdykoli vyslovím myšlenku, že si půjdeme zaplavat, Kačenka zvolá: "Na Červenku!" a vůbec se nezabývá tím, kde se právě nacházíme.
Večer hrajeme Osadníky z Katanu. Hra se proahuje do ranních hodin.

Další den opouštíme Boskovice a s mezizastávkou v jeskyni Výpustek pokračujeme na Brno, kde bydlí naši další dobří známí.
Zde fotografie našeho expedičního vozu na parkovišti před Výpustkem.

Co si vybavíte, když vám někdo řekne "jeskyně Výpustek"? Náš dojem byl ten, že se jedná o záležitost na patnáct minut. To se ale ukázalo býti zásadním omylem. Ze třicetistupňového pařáku jsme do podzemí vnikli v kraťasech a krátkých rukávech a po krásných padesáti minutách už jsme toho měli opravdu dost.
Nicméně Výpustek je zážitek. Považte... Kdysi se tu těžila hlína. Potom zde fašisté vytvořili podzemní továrnu. Po fašistech přišli komunisté, kteří zde vytvořili protiatomový kryt.
Ten byl udržován ještě po revoluci. Poté byl zrušen a zpřístupněn pro turisty.
Jenže ještě před fašisty a všemi ostatními zde žil pravěký člověk a tak můžeme pozorovat, jak protiatomový kryt přechází v jeskyni plnou pozůstatků působení pravěkého člověka. Jako by návštěvník cestoval časem v podivné piruetě.

Z Výpustku následuje přesun do Brna a spánek.

Druhý den následuje výpad "Brněnská přehrada - Veveří - Brněnská přehrada - Brněnská ZOO".
Myšlenkou bylo využít toho, že vstupenka do ZOO umožňuje i projížďku parníkem po Brněnské přehradě na hrad Veveří.
Díky tomu, že bylo právě pondělí, měl hrad zavřeno. Nicméně i procházka okolo jeho hradeb byla fascinující. Takže hola veveří dokola, šup zpátky na loď, šup na tramvaj, šup do ZOO... Bylo to poněkud uhoněné. Navíc se teplota opět šplhala přes třicet stupňů.
Ještě na jednu věc vzpomínám: Nedaleko přístavu stojí hotel Santon. Tam jsem coby postpubescent jezdíval na legendární scifistický Dracon. Probůh, to byly úžasné akce! Konalo se to vždycky v prosinci a vzpomínám si, že jednou jsem v ta místa vezl další tři kamarády. Na D1 samozřejmě chumelilo až hanba a já jsem měl ve svém Favorytu pěkně nahnáno.
Dnes se ta akce pořádá jinde a jmenuje se Fénixcon. To jako že Dracon vstal z popela. Ale na Fénixcon už jsem se nikdy nedostal.

Zde hleďte na přehradu a Veveří.

Po návratu ke kamarádům jsme chtěli Brno opustit a pokračovat v naší pomyslné "road movie" směrem k pohoří Chřiby pod stan, leč přicházející bouře nás donutila změnit názor a přespat ještě do druhého dne.

Příště se pokusím dovolenou 2012 ukončit. Však už mám čerstvé zážitky z dovolené 2013.
Nicméně příště se budu věnovat Buchlovicím, Buchlovu a kempu Smradlavka v pohoří Chřiby.